RR RACE 2T 250/300
Beta RR RACE 2T 250/300
Na jeseň 2021 si Beta pripravila pre tích najodvážnejších enduro jazdcov nové RR Racing modely 2022!
Šampionát Enduro GP sa blíži do svojej poslednej fázy a jazdci Beta sú viac ako kedykoľvek predtým odhodlaní dostať zo svojich motocyklov to najlepšie. Je to zároveň aj ten najlepší čas na sprístupnenie Racing verzie radu RR 2T-4T.
Podľa tradície Betamotor, RR Racing prináša všetko, čo je potrebné na to, aby boli motocykle Enduro toskánskeho výrobcu pripravené na jazdu v tých najneprístupnejších situáciách a v tých najhorúcejších súťažiach.
Pri verzii My 2022 inžinieri z Rignano sull’Arno tvrdo pracovali na ráme aj motore, pričom samozrejme nezabudli na tie estetické a funkčné detaily, ktoré vždy odlišovali racing verziu a umožnili dosiahnuť relevantné zníženie hmotnosti a väčšiu praktickosť pri rôznych pretekárskych situáciách.
Rovnako ako pri štandardnej verzii má pretekársky rad vždy 8 rôznych modelov, z ktorých každý má svoje osobitosti.
V súlade s pretekárskou tradíciou Beta sa každý motocykel v RR Racing MY 2022 líši od príslušného štandardného motocykla v mnohých rôznych aspektoch: sériou pretekárskych komponentov zdieľaných v celom rade, ako sú chrániče rúk a komponenty z červeného kovaného hliníku a určité špecifické prvky pre každý model.
RR 2T 250cc:
Ideálne pre tých, ktorí hľadajú 2-taktný motocykel s o niečo menším výkonom a krútiacim momentom, ktorý vyniká svojou obratnosťou a ovládateľnosťou.
- Spojka s membránovými pružinami: toto riešenie robí spojku ľahšou, progresívnejšou a
lepšie ovládateľné, čo výrazne znižuje únavu jazdca. Spojka je teraz schopná prenášať ešte väčší krútiaci moment. Spojku je možné jednoducho mechanicky nastaviť, pričom k dispozícii sú tri rôzne stupne nastavenia predpätia pružiny.
RR 2T 300cc:
Ideálny motocykel pre všetkých, ktorí ocenia veľký motor s výrazným krútiacim momentom pri akejkoľvek rýchlosti. Vhodné pre kazdcov, ktorí uprednostňujú dlhé radenie.
Model Beta RR 300 2T dostal najpodstatnejšie a najrozsiahlejšie inovácie z celého radu. Nový motor v kombinácii so špecializovanou novou mapou riadiacej jednotky motora sa môže pochváliť jemnejšou a progresívnejšou odozvou na pridanie plynu a lineárnejším dodávaním výkonu. Napriek výraznému nárastu maximálneho výkonu je motocykel ako celok tiež ľahšie ovládateľný a jeho používanie je intuitívnejšie a jednoduchšie ako kedykoľvek predtým.
- motor bol kompletne prepracovaný, s úplne novým valcom s väčším priemerom a novým piestom a novým výkonovým ventilom;
- kľukový hriadeľ s kratším zdvihom pre kratší zdvih piestu ako predchádzajúci model
- hlava valca je tiež úplne nová a bola prepracovaná s ohľadom na ďalšie nové komponenty a novú irídiovú zapaľovaciu sviečku;
- tlmič výfuku s menším priemerom zlepšuje maximálny výkon a ťah motora
- Spojka s membránovými pružinami: model RR 2T 300cc získava novú spojku s plynulejším a ovládaním, efektívnejším záberom a zvýšeným prenášaným krútiacim momentom. Táto spojka má tiež mechanicky nastaviteľné predpätie pružiny, ktoré ponúka výber z 3 nastavení.
Pretekárske RACING komponenty:
- Rýchloupínanie predného kolesa: tento komponent je okamžite rozpoznateľný podľa uvoľňovacej páčky z eloxovanej zliatiny hliníka a je rozhodujúci pre úsporu vzácnych sekúnd v pretekoch, keď potrebujete vymeniť pneumatiku za čo najkratší čas.
- Červené chrániče rúk Vertigo: robustná konštrukcia v kombinácii s pútavou grafikou „in mould“ z nich robí nevyhnutné doplnky pre jazdu v teréne.
- Pneumatiky Metzeler: motocykle rady Racing sú obuté do rovnakých pneumatík, aké používajú jazdci oficiálnych tímov v šampionáte EnduroGP. Špičkové produkty s majstrovskou priľnavosťou!
- Stupačky z hliníkovej zliatiny (Ergal): väčšina jazdcov pri jazde na enduro motocykli na súťažnej úrovni neustále mení polohu svojho tela. Preto je nevyhnutné, aby kontaktné body medzi vami a motocyklom ponúkali dokonalú úroveň priľnavosti. Pre nohy to zabezpečujú pretekárske stupačky s veľkou kontaktnou plochou vyrobené z čiernej ergalovej hliníkovej zliatiny s oceľovými kolíkmi.
- Zadná rozeta s eloxovaným hliníkovým jadrom a oceľovým ozubením od ZF: špičkový výkon, ľahkosť a pevnosť – dokonalá kombinácia všetkých atribútov, ktoré musí mať každý pretekársky komponent.
- Špeciálne modré pretekárske sedlo: s protišmykovým čalúnením a vreckom na dokumenty pre bezkonkurenčnú priľnavosť, pohodlie a praktickosť.
- Eloxovaná čierna radiaca páka a pedál zadnej brzdy.
- Uzáver plniaceho hrdla prevodového oleja, uzáver plniaceho hrdla motorového oleja a kryt olejového filtra z eloxovaného červeného hliníka
- Napínače reťaze z červenej ergalovej zliatiny.
- Nová pretekárska grafika a červené nálepky na kolesách.
Odpruženie
48 mm uzavretá kazetová vidlica Kayaba AOS: o odpružení týchto motocyklov nemožno hovoriť bez zmienky o uzavretej kazetovej vidlici od KYB, už roky poprednej značky v Endure, ktorej produkty boli opäť zvolené pre modely Beta MY 2022. Tento produkt je neustále zdokonaľovaný prostredníctvom spolupráce medzi Beta a Kayaba. Eloxované vnútorné časti minimalizujú klzné trenie, zatiaľ čo nastaviteľná kompresia a tlmenie odskoku umožňujú každému jazdcovi nájsť dokonalé nastavenie. Inžinieri spoločnosti Betamotor však prepracovali kalibráciu, najmä kvôli zlepšeniu pohodlia pri počiatočnej kompresii, keď sa na jazdca prenášajú otrasy z terénu.
Zmiešavač oleja
Pri dvojtaktných modeloch z radu RR Racing sa spoločnosť Beta rozhodla zostať pri svojom rozhodnutí zrušiť automatický mixér, aby tieto pretekárske motocykle naďalej dosahovali tie najlepšie parametre v hmotnosti a v dôsledku toho aj bezkonkurenčnú agilitu. Dvojtaktné motocykle RR Racing preto musia byť poháňané zmesou olej/benzín, čo je charakteristika zdôrazňujúca čistokrvný pretekársky charakter týchto Racing verzií.
Tieto motocykle môžu byť stále dovybavené domiešavačom oleja, ktorý je k dispozícii ako voliteľné príslušenstvo z katalógu Beta Factory Parts.
RR 2T 250 Racing | |
Rám | |
Rám | Molybdénová oceľ s dvojitou kolískou |
Rázvor | 1482 mm |
Dĺžka | 2172 mm |
Šírka | 815 mm |
Výška | 1270 mm |
Výška sedadla | 930 mm |
Svetlá výška | 320 mm |
Výška stúpačky | 407 mm |
Suchá hmotnosť | 103,5kg |
Objem palivovej nádrže | 9,5 l. |
Rezerva | 2,3 l. |
Objem chladiacej sústavy | 1,3 l. |
Predné odpruženie | Hydraulická USD vidlica s priemerom ø 48 mm |
Zadné odpruženie | Jedna pružiaca jednotka |
Zdvih tlmiča | 135 mm |
Zdvih predné koleso | 295 mm |
Zdvih zadné koleso | 290 mm |
Predná brzda | Wave kotúč ø260 mm a dvojpiestový plávajúci strmeň |
Zadná brzda | Wave kotúč ø240 mm a jednopiestikový plávajúci strmeň |
Predné koleso ráfik | 21 x 1,6 – 36 špicové |
Zadné koleso ráfik | 18 x 1,85 – 36 špicové |
Predná pneumatika | 90/90 – 21 |
Zadná pneumatika | 140/80 -18 |
Motor | |
Typ motora | Jednovalec, 2-takt, kvapalinou chladený |
Vŕtanie | 66,4 mm |
Zdvih | 72 mm |
Objem motora | 249 cc |
Kompresný pomer | 13,2:1 |
Výfukový ventil | BPV system |
Štartovanie | elektrický štartér |
Zapaľovanie | AC KOKUSAN – digitálne CDI s ovládačom olejového čerpadla |
Sviečka | NGK BR8ES |
Mazanie | zmiešavanie |
Karburátor | Keihin PWK 36 |
Spojka | viaclamelová v kúpeli |
Primárny pohon | Z.27/72 |
Prevodovka | 6 rýchlostná |
Zadný pohon | reťaz |
Motorový olej | SAE 10W/40 |
Spotreba | 2.493 |
RR 2T 300 Racing | |
Rám | |
Rám | Molybdénová oceľ s dvojitou kolískou |
Rázvor | 1482 mm |
Dĺžka | 2172 mm |
Šírka | 815 mm |
Výška | 1270 mm |
Výška sedadla | 930 mm |
Svetlá výška | 320 mm |
Výška stúpačky | 407 mm |
Suchá hmotnosť | 103,5kg |
Objem palivovej nádrže | 9,5 l. |
Rezerva | 2,3 l. |
Objem chladiacej sústavy | 1,3 l. |
Predné odpruženie | Hydraulická USD vidlica s priemerom ø 48 mm |
Zadné odpruženie | Jedna pružiaca jednotka |
Zdvih tlmiča | 135 mm |
Zdvih predné koleso | 295 mm |
Zdvih zadné koleso | 290 mm |
Predná brzda | Wave kotúč ø260 mm a dvojpiestový plávajúci strmeň |
Zadná brzda | Wave kotúč ø240 mm a jednopiestikový plávajúci strmeň |
Predné koleso ráfik | 21 x 1,6 – 36 špicové |
Zadné koleso ráfik | 18 x 1,85 – 36 špicové |
Predná pneumatika | 90/90 – 21 |
Zadná pneumatika | 140/80 -18 |
Motor | |
Typ motora | Jednovalec, 2-takt, kvapalinou chladený |
Vŕtanie | 73 mm |
Zdvih | 69,9 mm |
Objem motora | 292,6 cc |
Kompresný pomer | 11,63:1 |
Výfukový ventil | BPV system |
Štartovanie | elektrický štartér |
Zapaľovanie | AC KOKUSAN – digitálne CDI s ovládačom olejového čerpadla |
Sviečka | NGK BR7ES |
Mazanie | zmiešavanie |
Karburátor | Keihin PWK 36 |
Spojka | viaclamelová v kúpeli |
Primárny pohon | Z.27/72 |
Prevodovka | 6 rýchlostná |
Zadný pohon | reťaz |
Motorový olej | SAE 10W/40 |
Spotreba | 2.7 |